Studiu de caz: Victor Brauner

Am vorbit până acum despre povestea Rămăriei, a lucrărilor de artă sau a artistului „încadrat”, dar cu povestea din spatele ramelor cum rămâne? Fiecare ramă personalizată este fabricată manual în atelierul nostru din Timișoara de către o echipă pasionată și experimentată. Am ales de fiecare dată furnizori importanți din domeniu, pentru că realizarea unei rame de înaltă calitate, atât ca aspect cât și ca durabilitate, a fost și este prioritatea noastră principală.

Sunteți curioși? Ei bine, astăzi aveți noroc! Vom împărtăși cu voi câteva fotografii din culisele atelierului nostru. Așa că, așezați-vă confortabil și relaxați-vă frunzărind fotografiile care surprind magia înrămării personalizate.

 

 

Fiecare lucrare de artă ajunsă în mâinile noastre este întinsă pe masa de lucru,  măsurată și inspectată cu atenție de către echipa noastră.

Pentru început „decorticăm” vechea ramă și demontăm lucrarea pentru a o analiza, desfăcând-o de pe suportul anterior- numit în termeni profesioniști mount.

Desprindem lucrărarea de pe vechiul suport cu mare atenție, pentru a evita orice fel de daună.

Materialele sunt tăiate în acord cu specificațiile corespunzătoare lucrării, folosind utilaje de ultimă generație. Este nevoie de  echipamente profesionale care, mânuite cu măiestrie de  echipa Rămăriei, vor asigura alinierea perfectă a colțurilor ramei tale.

Fiecare lucrare în parte este atent măsurată de unul dintre membrii echipei noastre pentru a calcula și confirma dimensiunile ideale ale ramei tale.

Decupăm passepartout-ul după dimensiuni croite special pentru fiecare lucrare în parte, cu ajutorul mașinii de tăiat pneumatice Valiani. Datorită tehnologiei italiene de ultimă oră, produsul final va fi, de fiecare dată, de o calitate excepțională. Apoi, noul suport este măsurat…

…și lipit de lucrare.

Să trecem la backing. Backing-ul este partea din spate a passepartout-ului, un element adesea trecut cu vedera, dar de o impotanță majoră. De ce? Pentru că este singura componentă care interacționează în mod direct cu lucrarea ta!

De aceea adezivul folosit la Rămărie este unul de calitate de conservare. Un adeziv potrivit conservării beneficiază de un conținut ridicat de alfa celuloză și este temperat cu 3% carbonat de calciu. Asta înseamnă că lucrarea ta este protejată de factori de deteriorare în timp, precum decolorarea, eroziunea și fragilizarea pentru anii următori ani. 

Încastrarea lucrării este finalizată. În cazul de față passepartout-ul este unul cu balama, iar lucrarea va fi prinsă de acesta ca într-o casetă. Acum că passepartout-ul este pregătit, trecem la încadrare.

După cum cel mai probabil vă așteptați, nu orice tip de sticlă este potrivită pentru procesul de înrămare. Pentru un framing realizat la un nivel superior – de conservare sau muzeal – noi am ales, de acestă dată, sticla TruVue. Sticla destinată înrămării la nivel de conservare trebuie să ofere o protecție UV  de cea mai înaltă calitate, trebuie să aibă proprietăți antireflex și anti-statice, precum și un indice ridicat de siguranță și protecție împotriva abraziuniiPrimul pas este unul de siguranță și anume verificarea sticlei. Geamul de sticlă trebuie să fie perfect curat, lipsit de pete, marcaje sau de urme de praf.

Pentru curățare folosim o soluție specială din alcool izopropilic și apă distilată. Amestecul poate fi folosit în siguranță într-un mediu de arhivare și se evaporă foarte rapid, fără a lăsa reziduuri.

Mai verificăm o dată lucrarea închisă în passpartout și geamul de sticlă, glisând apoi geamul peste passepartout, urmat de spatele mai sus menționat. 

Scopul este de a aranja materialele stratificat, ca  pe un „sandwich”, pentru a asigura o etanșare strânsă.

Pasul următor: plasarea ramei peste sticlă, passepartout și back-ing. Verificăm încă odată straturile „sandwich-ului” pentru a ne asigura că nu s-a strecurat nici un fir de praf – aceasta este ultima șansă de a verifica dacă totul decurge ca la carte.

Asigurăm lucrarea pe poziție prin îndoirea benzii izolatoare, astfel încât geamul din sticlă, passepartout-ul și spatele să fie perfect strânse pe buza frontală a „sandwich-ului”.

Sigilăm „sandwich-ul”.

Toate ramele care pleacă din atelierul nostru sunt finisate manual. Acordăm o atenție deosebită patinării lemnului, precum și corectării colțurilor.

A venit timpul să sigilăm rama. Începem prin a monta capse de oțel peste banda adezivă folosită pentru securizarea straturilor în etapa anterioară.

Pentru sigilarea propriuzisă a ramei vom folosi o bandă adezivă specială, pe bază de apă. Aceasta va securiza marginile ramei de jur împrejur, deci o vom plia atent, pe fiecare parte a acesteia.

În sfârșit, rama este complet sigilată.

Nu mai rămâne decât dă măsurăm și să montăm agățătorile.

Și… am terminat. Rama este gata!

Gata! Cam asta a fost. A venit momentul în care facem câțiva pași în spate pentru a ne putea bucura în voie de ce a ieșit. Nu râdeți, este și bucuria asta o etapă în sinea ei. Într-o eră digitală în care o bună bucată a vieții o petrecem glisând printre imagini virtuale care se derulează rapid pe ecranele iluminate artificial, achiziționarea și/sau simpla prețuire a unei lucrări de artă primite în dar este, fără doar și poate, un lucru cu adevărat minunat!

*Studiu de caz realizat asupra unei lucrări neintitulate, semnată de Victor Brauner.

1

One thought on “Studiu de caz: Victor Brauner

Comments are closed.

Coș